Известие

Collapse
No announcement yet.

Странен проблем със загряването.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Точно стрелката вътре на таблото е най-верният термометър в колата по отношение на охлаждащата течност. Просто човек трябва да знае някои особености относно отчитането й при 156-тиците.
    Щом казваш....
    Aprilia Mojito & XTrail '06 T30 QR25 AT
    Ex Alfa 156 1.8 TS Sportwagon '00 /Alfa164 2.0 TS /Alfa155 2.0 TS /Alfa33 1.5 4x4
    Lancia Ypsilon '02

    Comment


    • #17
      ...
      Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 01:03.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от toci1 Покажи съобщение
        Беше спаднало малко под минимума, сега съм долял колкото трябва и ще видим дали ще има подобрение.
        следи го. ако пак падне, губиш антифриз. системата гълта въздух и вдига температура докато изкара балона.
        точка

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от KirilSol Покажи съобщение
          Отиди на диагностика да ти премерят верно температурите по компютъра на колата.

          Това какво показва стрелката не винаги е меродавно.

          Пускането на вентилатора става от няколко датчика
          Пускането на вентилатора става от един датчик - този с който ECU - то мери температурата.

          При 95 гр ECU - то пуска първата степен и при 102 втората.

          ECU - то пуска също така първата степен на вентилатора винаги, когато работи компресора на климатика, независимо от температурата на мотора.

          Според мен колегата има проблем или с въздушна възглавница или с термостата. Не и с датчиците за температура.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Пускането на вентилатора става от един датчик - този с който ECU - то мери температурата.

            При 95 гр ECU - то пуска първата степен и при 102 втората.

            ECU - то пуска също така първата степен на вентилатора винаги, когато работи компресора на климатика, независимо от температурата на мотора.

            Според мен колегата има проблем или с въздушна възглавница или с термостата. Не и с датчиците за температура.
            Какво значи въздушна възглавница, ако може да ми кажете. А термостата съм го сменил с нов преди половин година и той не беше от най-евтините, така че предполагам че не е от него.

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от toci1 Покажи съобщение
              Какво значи въздушна възглавница, ако може да ми кажете. А термостата съм го сменил с нов преди половин година и той не беше от най-евтините, така че предполагам че не е от него.
              При пробив в системата може да се образува газов балон в участък, където нормално трябва да има течност. Газов балон може да се образува и ако клапанът на преливника изпуска и не обуславя нормалното налягане в системата. Тъй като тя е проектирана така че в нея да циркулира течност, когато някъде се появи такъв газ, циркулацията се влошава. Това води до повишаване на температурата, отделяне на още повече газ и нещата зациклят в грешна посока.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                При пробив в системата може да се образува газов балон в участък, където нормално трябва да има течност. Газов балон може да се образува и ако клапанът на преливника изпуска и не обуславя нормалното налягане в системата. Тъй като тя е проектирана така че в нея да циркулира течност, когато някъде се появи такъв газ, циркулацията се влошава. Това води до повишаване на температурата, отделяне на още повече газ и нещата зациклят в грешна посока.
                Нещо мога ли да направя аз по този въпрос, или трябва да я карам в сервиза?

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от toci1 Покажи съобщение
                  Нещо мога ли да направя аз по този въпрос, или трябва да я карам в сервиза?
                  Долей си антифриз до нормалното ниво, следи внимателно дали не се губи впоследствие и следи също така температурата за да не я прегрееш.
                  На този етап мисля, че няма сериозно основание за притеснение.

                  Накратко - следи дали се повтаря проблема, колко често, при какви обстоятелства и т.н.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #24
                    Долял съм антифриз, днес карах колата няколко часа и го нямаше този проблем. Искам да питам друго, което забелязах - когато колата е загряла и перката се върти, като изключа от контакт, перката спира да се върти - това нормално ли е?

                    Comment


                    • #25
                      Нормално е -да.

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от Георги Живков Покажи съобщение
                        Нормално е -да.
                        Защото на други коли, които съм карал, перката продължава да си се върти дори и при неработеща кола, или си зависи от марката.

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от toci1 Покажи съобщение
                          Защото на други коли, които съм карал, перката продължава да си се върти дори и при неработеща кола, или си зависи от марката.
                          Зависи от марката или модела. Въпрос на конструкторски възгледи.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #28
                            обикновено втора скорост продължава да се върти докато охлади и без контакт. първа спира след отпадане на контакта.
                            точка

                            Comment


                            • #29
                              При мен , и втора скорост на вентилатора спира като махна "контакт"!
                              Sport Wagon 2.0TS|LPG

                              Comment


                              • #30
                                Така и аз не ,че съм от най разбиращите ,но сиг. някой от колегите ме знаят ,че със стария мотор имах проблеми с загряването. Аз бих те съветвал ако не разбираш от коли заведи я на сервиз ,за да не стане по лошо.. Ако ти вкарва в системата вода може да имаш някоя скоба за притягане огледайте положението. Също така си виж и маркуча дали е твърд или мек. Ако е твърд вкарва въздух със сиг. ако пак се появява проблема и след това може и по зле да е положението като примерно издухана гарнитура...Много варианти има, но не ти ги пожелавам пиши да ни кажеш какво е станало. Поздрави.
                                Алфа Ромео 156 1.6 (120 hp) Старата генерация

                                Comment

                                Working...
                                X